Przejdź do głównej zawartości

Wspomnienie dzieciństwa w restauracji "Chłopskie Jadło"

Niedziela jest leniwym dniem, w którym odpoczywamy od pracy i domowych obowiązków. Czas poświęcamy relaksowi i wspólnym chwilom spędzonym z najbliższymi. Wraz z mężem wybraliśmy się do Galerii Mokotów na zakupy. Po popołudniu spędzonym na zakupach poszliśmy coś zjeść. Na ostatnim pietrze galerii jest spory wybór lokali gastronomicznych - od fast food po kuchnie orientalne. My postawiliśmy na polską tradycję.


W menu przeważały dania kojarzące mi się z polska wsią i tradycją, takie jak np.: żurek w chlebie. Do wyboru było sporo dań, nie tylko mięsnych - tak by trafić w gust każdego klienta. Jako przystawkę podawano klientom na desce kawałki chleba do posmarowania albo twarożkiem ze szczypiorkiem albo smalcem z cebulką i skwarkami. Przystawka mnie urzekła, a najbardziej smakował mi smalec. Przypominały mi się lata dziecięce na wsi u mojej babci, gdy jadło się chleb ze smalcem po całym dniu zabawy na dworze. Dania były wydawane szybko, w krótkim czasie od złożenia zamówienia .....

 
Ja wybrałam sałatkę z gruszką i orzechami bez mięsa, gdyż miałam ochotę na coś lekkostrawnego. Mój mąż wybrał kotleta schabowego z ziemniakami. Dania były sporych wymiarów, bez problemu można było by je podzielić na dwie porcje. Sałatka była bardzo smaczna, przeważał w niej słodki smak gruszki. Idealnie komponowały się smaki, jedynie dodany ser mozzarella do sałatki był neutralny. Jego smak był nie wyczuwalny, brakował mi mocniejszego akcentu.


Restauracja "Chłopskie Jadło" cechuje się potrawami związanymi z staropolską wsią o czym sugerują również wymiary podawanych potraw. Obsługa lokalu była miła i uśmiechnięta. Profesjonalnie obsługiwała klientów w lokalu, wykazała się dobrą organizacją i kulturą osobistą. Z lokalu wyszłam najedzona i mimo sporej porcji nie czułam przejedzenia. Wybór restauracji "Chłopskie Jadło" na leniwy, niedzielny obiad był trafnym wyborem!

Tekst i zdjęcia: Agnieszka Kaim 

CHŁOPSKIE JADŁO 
Wołoska 12, Warszawa
Telefon: 665 858 361

Komentarze

Popularne posty

Ser halloumi z sosem żurawinowym / Halloumi cheese with cranberry sauce

  Składniki / Ingredients:   250 g ser halloumi / 250 g  2 łyżki oliwy z oliwek / 2 tablespoons olive oil 0,5 łyżeczki czosnku / 0,5 teaspoons garlic skórka z cytryny / lemon peel 0,5 łyżeczki ostrej papryki / 0,5 teaspoons hot paprika 0,5 łyżeczki białego pieprzu / 0,5 teaspoons white pepper  sos żurawinowy / cranberry sauce

Drobiowy pasztet z pomarańczą / Chicken pate with orange

Składniki / Ingredients: 10 sztuk wątróbki drobiowej / 10 pieces of chicken liver 2 szalotki / 2 shallots masło / butter 1 łyżeczka tymianku / 1 teaspoon thyme 1 łyżeczka czosnku / 1 teaspoon garlic szkocka whisky / scotch whiskey szczypta czarnego pieprzu / pinch of black pepper szczypta soli / pinch of salt 1 pomarańcza / 1 orange 1 łyżka cukru / 1 tablespoon sugar żelatyna / gelatine plasterek pomarańczy / orange slice

Ciasto brzoskwiniowe ze śliwką / Peach cake with plum

Składniki / Ingredients: 250 g margaryny / 250 g of margarine 2 łyżeczki proszku do pieczenia / 2 teaspoons baking powde r 2 (500 g) szklanki mąki pszennej / 2 (500 g) cups flour  4 jajka / 4 eggs 32 g cukru waniliowego / 32 g vanilla sugar 220g dżemu brzoskwiniowego / 220g peach jam śliwki / plums skórka z cytryny / peel of lemon tortownica / springform pan