Przejdź do głównej zawartości

Włoska robota – mój przepis na idealny wieczór …

Nad idealnym wieczorem filmowym myślałam dość długo. Od dwóch tygodni moje myśli krążą wokół potrawy do przygotowania i wyboru odpowiedniego filmu. Cały czas nie mogłam oprzeć się wrażeniu, że w tym całym równaniu brakuje jeszcze jednego składnika. Według mnie aby otrzymać przepis na idealny wieczór potrzeba również odpowiedniego towarzystwa oprócz świetnego filmu i dobrego jedzenia.


Od momentu jak otrzymałam na maila informację o rozpoczęciu akcji kulinarnej na stronie: zblogowani.pl postanowiłam zaskoczyć mojego męża i przygotować dla nas idealny wieczór. Wybór padł na włoskie smaki i włoski klimat. Zainspirowała mnie pogoda za oknem. Nie wiem jak u Was, ale u mnie jest biało i mroźno. Zrobiłam listę zakupów i wybrałam się do pobliskiego sklepu. Trudności pojawiły się przy wyborze jednego z sosów, ale postawiłam na łagodniejszy smak ze względu na mojego męża. Jako włoski smak postanowiłam przygotować nie typowe spaghetti z użyciem sosu Tandoori Curry firmy Pataks.




Spaghetti Tandoori Curry

Składniki:

makaron spaghetti
500 g mięsa mielonego z kurczaka
sos Tandoori Curry Pataks
50 g startego parmezanu
szczypta soli
1 łyżeczka czosnku
1 łyżeczka bazylii
1 łyżeczka oregano
0,5 łyżeczki papryki ostrej
jajko
bułka tarta
olej

Sposób przygotowania:

Najpierw gotujemy makaron al dente. W momencie gdy makaron się gotuje przygotowujemy pulpeciki. Bierzemy mięso mielone z kurczaka, dodajemy jajko, bułkę tartą (około 6 łyżek), przyprawy: sól, czosnek, bazylię, oregano i paprykę. Następnie rękami mieszamy wszystko ze sobą aż do połączenia się składników. Potem formujemy małe pulpeciki wielkości piłeczki do golfa. Gotowe pulpeciki obtaczamy w bułce tartej i smażymy na rozgrzanej patelni do zarumienia się ich z obu stron. Ugotowany makaron odlewamy i zostawiamy w garnku pod przykryciem by nie ostygł. Do garnka wlewamy sos dodajemy pulpeciki i stawiamy na gaz. Gotujemy sos na wolnym ogniu przez 10 minut, co jakiś czas mieszając. Na talerzu kładziemy makaron, potem wykładamy 5 pulpecików i polewamy sosem. Na końcu posypujemy spaghetti parmezanem. Idealnie smakuje z kieliszkiem czerwonego półwytrawnego wina, smacznego!

Do pełni włoskiego wieczoru potrzebowałam również filmu produkcji włoskiej lub ewentualnie o tematyce włoskiej. Nie wybrałam komedii romantycznej jak mogło by się wydawać. Postawiłam na film pod tytułem: "La Migliore offerta", który okazał się bardzo dobrym filmem godnym polecenia. Opowiada o losach szanowanego właściciela domu aukcyjnego i młodej Claire Ibbetson, która dziedziczy kolekcję dzieł sztuki o nieoszacowanej wartości po śmierci rodziców. Film jest intrygujący z pozoru zwyczajny film z gatunku melodramatu. Z czasem akcja w filmie się rozwija, a zakończenie jest zaskakujące.


Tylko do 28 lutego przy zakupie sosów Pataks można skorzystać z promocji i dostać kod na film. Szczegóły tutaj: Sprawdź


zBLOGowani.pl

Komentarze

Popularne posty

Ser halloumi z sosem żurawinowym / Halloumi cheese with cranberry sauce

  Składniki / Ingredients:   250 g ser halloumi / 250 g  2 łyżki oliwy z oliwek / 2 tablespoons olive oil 0,5 łyżeczki czosnku / 0,5 teaspoons garlic skórka z cytryny / lemon peel 0,5 łyżeczki ostrej papryki / 0,5 teaspoons hot paprika 0,5 łyżeczki białego pieprzu / 0,5 teaspoons white pepper  sos żurawinowy / cranberry sauce

Drobiowy pasztet z pomarańczą / Chicken pate with orange

Składniki / Ingredients: 10 sztuk wątróbki drobiowej / 10 pieces of chicken liver 2 szalotki / 2 shallots masło / butter 1 łyżeczka tymianku / 1 teaspoon thyme 1 łyżeczka czosnku / 1 teaspoon garlic szkocka whisky / scotch whiskey szczypta czarnego pieprzu / pinch of black pepper szczypta soli / pinch of salt 1 pomarańcza / 1 orange 1 łyżka cukru / 1 tablespoon sugar żelatyna / gelatine plasterek pomarańczy / orange slice

Ciasto brzoskwiniowe ze śliwką / Peach cake with plum

Składniki / Ingredients: 250 g margaryny / 250 g of margarine 2 łyżeczki proszku do pieczenia / 2 teaspoons baking powde r 2 (500 g) szklanki mąki pszennej / 2 (500 g) cups flour  4 jajka / 4 eggs 32 g cukru waniliowego / 32 g vanilla sugar 220g dżemu brzoskwiniowego / 220g peach jam śliwki / plums skórka z cytryny / peel of lemon tortownica / springform pan